torsdag den 2. oktober 2008

Anmeldelse i Børsen

"En superinteressant og vigtig bog....Der er nye toner, og erhvervslivets ledere og offentligeledere skal virkelig lytte efter". Steen Hildebrandt i Børsen, 03102008. Hildebrandt giver bogen 5/6 huer.

Samme anmeldelse findes i en lidt længere variant i Nyhedsbrevet Ledelse Mandag.

6 kommentarer:

prskov sagde ...

Det er ikke fordi din bog eller side har fået så meget opmærksomhed endnu, men det virker som om det er et rigtigt spændende emne, og jeg har da lige kommet bogen på min must-read liste!

Kirsten Dinesen sagde ...

Tak tak.

Unknown sagde ...

Tillykke med den flotte anmeldelse, Kirsten. Det er bestemt et vigtigt emne du behandler, da mange virksomheder tydeligvis stadig står rådvilde i kølvandet af internettets seneste udvikling.

Tillad mig i den forbindelse at gøre en Pull Society refleksion:

Hvorfor tilbyder Gyldendal ikke "sample chapters" af deres udgivelser?

Jeg er klar over, at denne problemstilling sikkert er ude af dine hænder som forfatter.
Men giver du mig ikke ret i, at free content er en kommunikationsstrategi, der fordrer udforskning i et marked, hvor den myndiggjorte forbruger nøje udvælger sine informationskilder?

Jeg studerer selv krydsfeltet mennesker/business/teknologi og din bog er bestemt på min tjekliste, men Amazon og div. udenlandske forlag har efterhånden gjort mig forvent ift. indholdsprøver til download. Derfor ærgrer og undrer det mig, at Gyldendal ikke følger markedsudviklingen og gør tiltag for at fremme min købelyst i stedet for, som nu, at bremse den.

I øvrigt håber jeg da, at jeg tager fejl og du svarer, at der et godt gemt sted faktisk findes et testkapitel til download...


Mvh Ronni Tino Pedersen
http://blog.newmediadays.dk/

Kirsten Dinesen sagde ...

Kære Ronnitiono
Jeg er helt enig med dig - i analyse af situationenen - i strategien. Jeg er enormt glad for at Gyldendal har udgivet bogen - men er også klar over at de kæmper en daglig kamp for at skabe broen mellem offline og online....og der er jo en årsag til at min bog bliver udgivet som bog!!...for det medie har en masse dyder

Anonym sagde ...

hvorfor ikke:)

Kirsten Dinesen sagde ...

Jeg forstår ikke helt kommentarer til "hvorfor ikke".
@ronnitino - du er velkommen til at få en prøve kapitel - kontakt mig. Men indtil videre har det ikke været muligt via gyldendal - simpelthen fordi deres tekniske setup har været forsinket. surt - ja.

Gyldendal Business pressemeddelelse om bogen

Forbrugerne er den 5. statsmagt

Forbrugerne (er kommet) i førersædet

Forbrugerne søger, finder og beslutter sig på baggrund af informationer, de selv vælger. De søger og finder på internettet. Og fordi en stor del af forbrugernes information om virksomheder og varer sker på denne måde, er det nødvendigt for virksomhederne at være der og at have deres produkter eksponeret på nettet. Men ikke alle virksomheder er gearet til denne web 2.0-virkelighed. For dem er forbrugerne en skræmmende ny statsmagt. Men se det i stedet som et nyt land af muligheder, foreslår PR-direktør Kirsten Dinesen i en ny bog, der også fortæller, hvordan virksomheder konkret kan arbejde med de mange nye muligheder.

”Forbrugerne taler med hinanden, til pressen, til verdenssamfundet – i medier, der har global rækkevidde. Deres samtale skaber grobund for nye markeder, nye produkter og nye økonomier. I mellemtiden halter størstedelen af verdens virksomheder efter i et forsøg på enten at kontrollere, hvad forbrugerne taler om, eller de pynter sig med smarte webfeatures for at være med på det sidste nye.” skriver Kirsten Dinesen. Hun har gennem årene lavet pr for en lang række danske og udenlandske virksomheder bl.a. Danisco, Radio 100, Dong Energy og senest Google.


Hadesider påvirker salget

Hun sætter i sin nye bog Forbrugeren i førersædet fokus på, at fremtidens netværksøkonomier kræver, at virksomhederne er gearet til web 2.0-virkeligheden – og at de skal levere, hvad de lover. Forbrugeren kan vælge at købe deres håndklæder online i en webshop i Polen, der er bedre til miljø-rigtig produktion end den lokale jyske butik. De kan vælge at bestille en rygsæk i England, fordi de har flere at vælge imellem, eller foretage et pristjek og vælge en anden udbyder, fordi de er billigere.

Teknologien udvider markedet – og virksomhederne bliver nødt til at kunne følge med. Og samtidig med at de skal være der, må de også opføre sig ordentligt, for forbrugerne kender deres magt. Hadesider på Facebook, dårlige anmeldelser af butikker, restauranter og hoteller eller nedgørende YouTube-videoer er den yderste konsekvens. Bare lidt for mange pile nedad kan også påvirke salget. Forbrugernes anmeldelser er ved at være hverdagskost. Og man kan selvfølgelig diskutere, om de er rimelige eller ej, fordi der bør være en balance mellem at være sur og at være urimelig. Men forbrugernes magt er uomtvistelig.

Kirsten Dinesen har skrevet en bog om det nye netværkssamfund, hvor produkterne og deres omdømme ikke alene styres af virksomheden. I Forbrugeren i førersædet – Kommunikation og ledelse efter web 2.0 i the pull society skriver hun om de udfordringer, fremtidens virksomheder må ruste sig til. Og har også konkrete bud på, hvor man starter.

Forbrugeren i førersædet - Kommunikation og ledelse efter web 2.0 i the pull society af Kirsten Dinesen udkommer den 30. september 2008 hos Gyldendal Business.